Ο καλός ιστιοπλόος οφείλει να γνωρίζει όλα τα μέρη του εξοπλισμού του αθλήματος του windsurf, καθώς και τον σκοπό τους.
Παράλληλα οφείλει να ελέγχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα την λειτουργικότητα τους προς αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων.
Αναλυτικά τα ακόλουθα εξαρτήματα αποτελούν την κάθε κατηγορία:
Board
– Το σκάφος είναι αυτό πάνω στο οποίο στεκόμαστε έχει διάφορα μήκη από 3.10m έως 2.40m. Το εμπρός τμήμα ονομάζεται μύτη του σκάφους και είναι λίγο ανασηκωμένο για να εξασφαλίζει ομαλή κίνηση σε συνθήκες με κυματισμό στη θάλασσα.
Deck
– Είναι η επάνω επιφάνεια του σκάφους στην οποία πατάμε. Είναι περασμένη με ειδικό αντιολισθητικό υλικό για να μην γλιστράμε στις μετακινήσεις μας πάνω σε αυτό.
Hull
– Είναι η κάτω επιφάνεια του σκάφους η οποία έρχεται σε επαφή με το νερό. Είναι λεία και στιλπνή για να δημιουργεί όσο το δυνατό μικρότερες τριβές. Έχει διάφορα σχήματα όπως V, μικρά η μεγάλα channels τα οποία οδηγούν το νερό γρηγορότερα προς τα πίσω.
Dagger board
– Η κεντρική καρίνα του σκάφους είναι ένα μεγάλο επίπεδο υδροδυναμικό πτερύγιο που μπαίνει σε ειδική θήκη στη μέση του σκάφους και μόνο σε μεγάλα σκάφη από όπου μπορεί να κινείται από την θέση μέσα μέχρι έξω και κάθετα. Προσδίδει έτσι στο σκάφος καλύτερη ισορροπία και πάντοτε τη δυνατότητα για ευκολότερη διατήρηση της σωστής πορείας στις πλεύσεις που κάνουμε.
Fin
– Eίναι μια μικρή καρίνα η ένα μικρό πτερύγιο 30cm περίπου, όπως το πτερύγιο του καρχαρία υδροδυναμικά σχεδιασμένο και σταθερά τοποθετημένο σε ειδική βάση στο πίσω μέρος η στην ουρά του σκάφους. Κύριος σκοπός του είναι η διατήρηση της επιθυμητής πορείας κατά την πλεύση αλλά και το κράτημα στις στροφές.
Mast truck
– Παραλληλόγραμμη βάση τοποθετημένη μέσα στο deck του σκάφους πάνω στην οποία βιδώνεται η βάση του άλμπουρου που εξασφαλίζει την ασφαλή σύνδεση board και rigενώ παράλληλα επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση αυτού.
Safety leash
– Ελαστικό ανθεκτικό σχοινί ασφάλειας το οποίο συνδέει την βάση του rig με το board.
Footstraps (δεστρες)
– Ειδικοί ιμάντες τοποθετημένοι ασφαλώς στην επάνω επιφάνεια και στο πίσω μέρος του σκάφους. Συγκρατούν και ασφαλίζουν τα πόδια μας κατά την πλεύση. Ειδικά στα μικρά σκάφη και για όλες τις πλεύσεις.
Towing eye– Είναι μια μικρή τρύπα στην μύτη του σκάφους από όπου μπορεί να περάσει και να δεθεί ένα σχοινί σε περίπτωση διάσωσης η αν χρειαστεί να μας ρυμουλκήσει κάποιος μετά από κάποιο ατύχημα.